Posty

TOP TEN tegorocznej jesieni

Masz plany na jesień?  Super!  Zazdroszczę. Tak, tak, wiem, że większość tegorocznych  planów uda się, albo nie uda. To jest tak, jak z liściem akacji. Też robiłaś sobie wyliczankę? „Kocha, lubi, szanuje…” Teraz można odnieść się do planów… „uda się, nie uda, uda, nie uda”… Jeden wielki znak zapytania. Jako kobieta uwielbiająca plany i działanie według planu, czas, w którym przyszło mi działać, jest czymś nowym, niezrozumiałym i trudnym do zaakceptowania. Choć uwierz mi, bardzo się staram. Też tak masz? Uff, nie jestem sama. Trudno jest mi robić plany, ze świadomością tego, że jutro rano mogę obudzić się w nowej rzeczywistości. Dlatego moja lista planów, takich zwykłych, codziennych i bardzo przyziemnych, jest po prostu bardzo możliwa do zrealizowania. A to już dużo. Plany oderwane od rzeczywistości, z góry skazane na niepowodzenie, nie przekonują mnie. Ciebie pewnie też. Jeśli chcesz, możesz skorzystać z mojej listy tej jesieni… powiem Ci w sekrecie, że na zimę jest również w sam raz. Możesz też stworzyć swoją, tak, abyś miała realny wpływ na każdy jesienny dzień. Jakie są te moje jesienne plany? Oto one :

 

 #1 Codziennie pożerać witaminy

Do tej pory, z tych takich pastylkowych, łykałam witaminę D, ale teraz dodam jeszcze witaminkę C bo muszę, nie… przepraszam…chcę wzmocnić swoją odporność i wiem, że odpowiednia ich dawka nie zaszkodzi. Zawsze byłam nastawiona bardzo „anty” na wszelkiego rodzaju pigułki, było to dla mnie jakieś nienaturalne. Do czasu, aż w okazało się, że mam ich w swoim organiźmie za mało i trzeba było sobie dopomóc. A więc..z rozsądkiem i umiarem, ale weszły do mojego codziennego rytuału. Oprócz tego będę jadła więcej papryki, lubię ją w każdej postaci, a skoro zawiera dużo witamin, to tym bardziej należy jej się większa uwaga.

 

#2 Wysypiać się

 

Nie wiem jak Ty, ale ja daleko nie zajadę śpiąc trzy, cztery godziny dziennie. Tak się po prostu nie da. Jesienne dni, nawet te najbardziej słoneczne, szybko się kończą i przychodzi spadek formy. Wraz z nim rozdrażnienie i obniżona produktywność. Co za nią idzie już wiesz, niezadowolenie z samej siebie, dół i totalne załamanie, czasem kończące się przeziębieniem. Warto? Jasne, że nie. Więcej o śnie napisałam tu ⬇ zajrzyj koniecznie.

                                                         https://kobietawartamilion.pl/zlota-rada-sen/

 

 #3 Zaszaleć z zupami

 

Zdecydowanie za mało ich ostatnio było w mojej kuchni. Choć lubię chyba wszystkie. Oprócz tego, że rozgrzewają, to jeszcze dostarczają wiele składników odżywczych. Od dawna chodzi za mną krupniczek. Może w najbliższą sobotę? Tymczasem poniżej znajdziesz przepisy nadesłane przez moje czytelniczki. Może też skorzystasz?

Stara Para Plener Rocznica Kolaż

 

 #4 Bez czapki

 nie wychodzę z domu

 

Szanuję swoje zdrowie i kasę, którą wydaję na te wszystkie witaminki, o których pisałam wyżej. Dlatego nie mam zamiaru się z takiego powodu przeziębić. Dlaczego warto nosić czapkę pisałam w jednym z jesiennych artykułów. Znajdziesz go tutaj ⬇

https://kobietawartamilion.pl/schowaj-sie-pod-czapka/

 #5 Wyprowadzać się

 na Spacerniak
 

Nawet więźniowie codziennie spacerują. A my, kobiety, często o tym zapominamy. A więc, zdecydowanie więcej spacerów. Nie biegania z zakupami, nie marszu do pracy i z powrotem. To się nie liczy. Normalny, zdrowy, świadomy, jesienny spacer. Obowiązkowo!

 

#6 Poświęcić jesienne wieczory na prace  manualne.
 

Mimo tego, że u mnie kreatywność i prace manualne to chleb powszedni, to chcę zająć się czymś innym, nowym, wyjątkowym. Może szydełko, druty, haft. Jednym słowem coś, przy czym będę mogła odpocząć i obejrzeć serial jednocześnie.

InShot_20201114_210314663

#7 Właśnie. Serial.  

To wcale nie jest głupie. Bo to nie prawda, że seriale ogłupiają i robią rysę na naszej inteligencji. Oglądałam ostatnio „Opowieść Podręcznej” i powiem Wam, że dużo różnych emocji się u mnie pojawiło podczas tych trzech sezonów, ale żadnej rysy na mojej inteligencji nie zauważyłam. W moich planach są „Telefonistki”  i „The Crown”. Już czuję, jak się wciągam.

#8. Książka

 

Jak tak już sobie pooglądam, to z książką w ręku liczę na wyciszenie. Na mojej liście znajdują się dwie pozycje – „Jeszcze będzie przepięknie” Sabiny Czupryńskiej oraz „Widoki” Agnieszki Lis. Czekam również na „Malowane życie” mojej drogiej Basi. Liczę, że dołączy do tej listy szybciutko.

#9 Napisać list

 

Jeden już napisałam. I sprawiło mi to ogromną przyjemność. W czasie, kiedy trudno o rozmowy przy kawie potrzeba kontaktu wydaje się być jeszcze większa. Zapomnieliśmy już o takiej formie, a warto. Choćby dla przypomnienia sobie jak się listy pisało i dla pokazania młodszemu pokoleniu w domu, że coś takiego w ogóle istnieje.

#10 Zadbać o twarz pod maską

 

Peeling twarzy – tego mi potrzeba. Ja jeszcze nie zauważyłam jakichś zmian na twarzy od noszenia maseczki, a muszę ją nosić czasem kilka godzin dziennie. Ale kilka moich koleżanek już jakieś dziwne ustrojstwo pod maseczką musi magazynować. Z odsieczą przyszła moja zaprzyjaźniona kosmetyczka, która doradziła stosowanie peelingów dwa razy w tygodniu…takich zwykłych domowej roboty oraz zero podkładu. Ani grama pudru, fluidu i takich tam.

***

Do peelingu potrzebujesz jedynie mąki ryżowej, zimnego mleka oraz miodu. W takich proporcjach aby powstała gęsta papka. Nałożona na twarz, ma podobno właściwości rozświetlające i przeciwzapalne. Będę próbować

***

 Cóż, poza tym mam zamiar cieszyć się tą jesienią choćby nie wiem co. I żadne wirusy, chandry, statystyki i inne czynniki zewnętrzne mi jej nie zepsują.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *